Conditietest op je eigen fiets

De conditietesten gebeuren met uw eigen fiets op de “Cyclus 2 Recordtrainer”, het testtoestel bij uitstek voor een goede fietsconditietest.

Dit toestel is in staat om verschillende testen van fysieke paraatheid bij de sporter/wielrenner waar te nemen.

  • Traditionele fietsconditietest – stappenprotocol (30 tot 40 watt per 3 tot 8 minuten) afhankelijk van leeftijd, categorie en trainingsverleden of wat uw trainer prefereert.
  • Sprinttesten (welke versnelling geeft het hoogste rendement in de eindsprint)
  • 20’ maximaal test – de fietser rijdt na een opwarming van 10 tot 15’ gedurende 20’ zo snel hij kan. Aan de hand van het vermogen en harslagen worden de gewenste trainingszones berekend.

 

Waarom een fietsconditietest ? 

  • Het doel van een conditietest is het evalueren van de fysieke conditie van de atleet en het bepalen van de trainingsintensiteit.
  • Een conditietest dient zo sportspecifiek mogelijk te zijn, d.w.z. dat er afhankelijk van de sportdiscipline, gekozen wordt tussen een fietstest , looptest , zwemtest , skeelertest, enz. Voor een wielrenner of fietser betekent dit dus een fietstest op uw eigen fiets.
  • Aan de hand van de tests wordt de aerobe en individuele anaerobe drempel bepaald.
  • Na evaluatie van de testgegevens krijgt de sporter een testrapport met bijbehorend trainingsadvies en hartslagzones of vermogenzones voor de verschillende trainingsintensiteiten.
  • Indien de atleet over een eigen trainer beschikt, worden de resultaten gewoon meegegeven of overgemaakt aan desbetreffende trainer.

 

Wat breng ik mee voor een conditie test ?

  • Je eigen fiets zonder wielen !
  • Fietsuitrusting : schoenen + sokken + koersbroek + extra dun zweetshirt
  • Douchegerief
  • Geheugenstick (indien je hierover beschikt)

Er is veel spraakverwarring rond indeling in trainingszones en de benoeming van deze zones. Verschillende handboeken en verschillende trainers gebruiken verschillende omschrijvingen.
Om deze verwarring te vermijden, gebruiken we bij "FIETSCONDITIE.be" de indeling zoals hier omschreven

Bedrijven en clubs mogen steeds contact opnemen voor presentaties of groepstrainingen met presentatie over training en/of voeding bij sporters (wielrennen).

Grondig kennismakingsgesrpek, conditietest, jaarplanning, uitgewerkte schema's, wekelijke tot dagelijkse communicatie, ... behoren tot ons uitgebreid begeleidingsassortiment

404 Not Found

404 Not Found

The resource requested could not be found on this server!
Powered By LiteSpeed Web Server
LiteSpeed Technologies is not responsible for administration and contents of this web site!